Support Autism in Greece

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟ ΦΑΣΜΑ ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΥΠΑΙΘΠΑ ΣΕΠ’2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας

Posted on: Σεπτεμβρίου 8, 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

«Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας

και Θρησκευμάτων»

 

Άρθρο 28 ειδικότερα § 18

Θέματα Ειδικής Αγωγής / ΣΕΛ 22- 26

 

6-9-2013 – Αξιότιμοι κύριοι βουλευτές:

 

-Αποτελούν αναβίωση του μεσαίωνα και μνημείο ντροπής οι ναζιστικές απόψεις που προωθήθηκαν προχθές στη Βουλή εναντίον των παιδιών με αναπηρίες του Αυτιστικού Φάσματος στον διάλογο με τους φορείς για τα θέματα ειδικής αγωγής του νέου νομοσχεδίου, όπου παρουσιάστηκε ως αίτημα της Ελληνικής κοινωνίας η μαζική εξόντωση των παιδιών με αυτισμό.

-Οι εκπρόσωποι φορέων που επιλέχθηκαν (με τι κριτήρια;) να μιλήσουν,  αντί να προβάλουν τα αιτήματα των ομάδων που εκπροσωπούν, μίλησαν αυτόκλητα (με ποιο δικαίωμα;) για τα παιδιά του Αυτιστικού Φάσματος, των οποίων η Ομοσπονδία αποκλείστηκε από τον κοινωνικό διάλογο, και απαίτησαν τη βίαιη ασυλοποίησή τους, ερήμην της οικογένειας  και των γονιών τους.

-Οι απαιτήσεις αυτές, αντίκεινται στα πιο θεμελιώδη Ανθρώπινα Δικαιώματα και τις διεθνείς συμβάσεις σεβασμού τους στον πολιτισμένο κόσμο.

-Η αρπαγή των παιδιών από τα χέρια της οικογένειας και η βίαιη ιδρυματοποίησή τους από κρατικούς μανδαρίνους, οι οποίοι έχουν συμφέρον από την ασυλοποίηση και ψυχοκοινωνική εξόντωση των παιδιών μας χάριν συντεχνιακών συμφερόντων, πολιτικών συναλλαγών και ταπεινών ενστίκτων, είναι φαινόμενο που δεν υπάρχει ούτε στα πιο διεφθαρμένα χουντικά καθεστώτα. Δεν υπάρχει στη νομοθεσία κανενός ευνομούμενου κράτους. Παρατηρήθηκε μόνο στο μεσαίωνα και στην εποχή του ναζισμού.

Και αμφιβάλουμε αν έχουν ακουστεί σε άλλο κοινοβούλιο κράτους (ακόμα και των πιο δικτατορικών ψευδο-δημοκρατιών), αυτές οι απαιτήσεις που αποτελούν μνημείο σκοταδισμού, το οποίο για πρώτη φορά προωθείται στη Βουλή με τέτοια κηρύγματα ωραιοποιημένης μισαλλοδοξίας.

  -Οι ναζιστοειδείς φωνές ευνοούμενων συντεχνιών και θλιβερών μειοψηφιών που πριμοδοτήθηκαν στο κοινοβούλιο, απαίτησαν  συντονισμένα και εν χορώ, τη βίαιη απόσπαση του παιδιού και των αποφάσεων για τη ζωή του από τα χέρια της οικογένειας και τη χρήση του ως πειραματόζωο κρατικών μανδαρίνων, και μάλιστα «για το καλό του».

Απαιτούν να αποφασίζουν εντολοδόχοι του διεφθαρμένου κράτους, που έχουν αποδείξει και την πλήρη ανικανότητά τους, αλλά και την συμφεροντολογική πρόθεσή τους για την ιδρυματοποιητική εξόντωση αθώων ανάπηρων παιδιών. Και όλα αυτά, με τη δικαιολογία ότι οι γονείς των παιδιών αυτών, μπορεί να μην μπορούν να κρίνουν ποιο είναι «το καλό» του παιδιού τους (οπότε και χαρακτηρίζονται συλλήβδην ανίκανοι).

Αυτοί που έχουν κάθε συμφέρον από την ασυλοποίηση των παιδιών με Αυτισμό – και ταυτόχρονα διαθέτουν και τη θέση από την οποία μπορούν να εμπορεύονται την ασφάλεια και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα ανάπηρων παιδιών, να εκβιάζουν τους γονείς για «μπαξίσια»,  «λαδώματα» και κάθε είδους ανταλλάγματα, απαιτούν να είναι αυτοί που θα κρίνουν και θα αποφασίζουν και το ποιο είναι «το καλό τους»!!!!

-Όπως ακριβώς η χούντα του 1967, αποφάσισε ότι ο Ελληνικός λαός δεν ξέρει να κρίνει και πρέπει να μπει στο γύψο «για το καλό του».

-Όπως ακριβώς οι κρατικοί υπάλληλοι της χούντας έκριναν και αποφάσιζαν ότι οι διαφωνούντες δεν ξέρουν να κρίνουν, οπότε πρέπει να εξοριστούν να «αναμορφωθούν» και να βασανιστούν «για το καλό τους».

-Όπως ακριβώς οι ιεροεξεταστές αποφάσιζαν ότι οι διαφωνούντες δεν είναι σε θέση να κρίνουν σωστά τις θρησκευτικές τους επιλογές και πρέπει να καούν στην πυρά για τον εξαγνισμό της ψυχής και «για το καλό τους»

-Και όπως ακριβώς οι ναζί άρπαζαν τα ανάπηρα και «μη παραγωγικά» παιδάκια από τα χέρια των γονιών τους, τα έκλειναν σε ιδρύματα που τα χρησιμοποιούσαν ως πειραματόζωα και τελικά τα έκαιγαν στους φούρνους «για το καλό τους»….

 

Κύριοι βουλευτές: Ας μην ψάχνουμε υποκριτικά την αναβίωση του ναζισμού σε παρακρατικές οργανώσεις, χρυσές αυγές και θεωρίες συνομωσίας, ή στη μακρινή Γερμανία: Ο ναζισμός είναι εδώ – και όπως και τότε, εκτρέφεται σε ευνοούμενους κρατικούς μανδαρίνους και συντεχνίες που απαιτούν τερατώδεις υπερεξουσίες, υποθάλπεται από «δημοκρατικούς» βουλευτές μέσα στην ίδια τη Βουλή, για να επιβληθεί με μανδύα νομιμότητας στην κοινωνία και τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες της. 

 -Και η ευθύνη, δεν βαραίνει μόνο τους εκφραστές αυτών των υστερόβουλων ναζιστικών απόψεων, αλλά και όσους έστησαν αυτό το σκηνικό που παρουσιάζει ως αίτημα της Ελληνικής κοινωνίας την εξόντωση αθώων ανάπηρων παιδιών: Αυτούς που φρόντισαν (και πάλι) να κληθούν στη Βουλή οι διώκτες των παιδιών μας, φιμώνοντας ταυτόχρονα τους γονείς τους αποκλείοντάς τους από το Δικαίωμα να τα υπερασπιστούν !!!

-Έχουμε δηλώσει επανειλημμένα, ότι οι 112.000 οικογένειες παιδιών του Αυτιστικού Φάσματος, ΔΕΝ εκπροσωπούμαστε από τις ΕΣΑΜΕΑ, ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΚΛΠ, οι οποίες θεωρούμε ότι απεργάζονται συντεχνιακά και άλλα συμφέροντα που εξυπηρετούνται από την ασυλοποίηση και εξόντωση των παιδιών μας και από την παραβίαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τους. Οι οικογένειες παιδιών με αυτισμό, έχουν τη δική τους Ομοσπονδία, την ΕΟΔΑΦ, η οποία σας έχει καταθέσει και πλήρεις νομοθετικές προτάσεις και αιτήματα, τα οποία μας εκφράζουν πραγματικά. 

-Και ενώ οι «κυνηγοί κεφαλών» των παιδιών μας καλούνται να μιλήσουν γι αυτά και για «το καλό τους» χωρίς να τα εκπροσωπούν, είναι απορίας άξιον, το πώς οι οικογένειες του Αυτιστικού Φάσματος, αν και η μακράν μεγαλύτερη κατηγορία παιδιών με αναπηρία, αποκλείονται από το διάλογο στον οποίο δικαιούνται να κληθούν πρώτοι – και δίνεται προτεραιότητα στην πρόσκληση ολιγάριθμων και προκλητικά ευνοούμενων συντεχνιών, που είναι αμφίβολο αν αριθμούν το ένα εκατοστό των οικογενειών του Αυτιστικού Φάσματος.

-Οι πολιτικοί εκπρόσωποι που ευθύνονται γι αυτό το σκηνικό που παρουσίασε ως αίτημα της Ελληνικής κοινωνίας την εξόντωση των παιδιών με Αυτισμό, δίνοντας βήμα στους διώκτες τους και στερώντας τη δυνατότητα έκφρασης των γονιών τους, οφείλουν να επανορθώσουν το λάθος τους, παίρνοντας στις ομιλίες τους θέση απέναντι σε αυτές τις βαθειά ναζιστικές απόψεις που με ευθύνη τους πριμοδοτήθηκαν και κυριάρχησαν μέσα στη Βουλή.

Τα γεγονότα αυτά της ντροπής και τη στάση των πολιτικών εκπροσώπων, θα μεταφράσουμε και θα καταγγείλουμε σε όλους τους Ευρωπαίους πολίτες, τον ΟΗΕ και τους φορείς Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Καλούμε όσους από σας ΔΕΝ συμπλέετε με τον μεσαιωνισμό και την τριτοκοσμική καθυστέρηση, να διαχωρίσετε τη θέση σας καταγγέλλοντας αυτά τα φαινόμενα που προωθήθηκαν μέσα στη Βουλή από ανάξιους πολιτικούς εκπροσώπους.

 

Πιο συγκριμένα αιτούμεθα

Στο τελικό κείμενο που προέκυψε μετά τις τροποποιήσεις επί του συζητούμενου νομοσχεδίου με θέματα Ειδικής Αγωγής / κεφ. Ζ :

  1. Α) Η παράγραφος  18 του άρθρου 28  (σελ. 25) ζητάμε να αντικατασταθεί ως εξής:

«Γνωμάτευση για το κατάλληλο Εκπαιδευτικό πλαίσιο των μαθητών του Αυτιστικού Φάσματος, γίνεται δεκτή από όλους τους έγκυρους φορείς (Δημόσια Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και ειδικευμένοι επιστήμονες με πιστοποιημένη ειδίκευση και τυπικά προσόντα, από φορείς της χώρας ή χωρών της ΕΕ, καθώς και τα ΚΕΔΔΥ και ΕΔΕΑΥ, εφ’ όσον διαθέτουν πιστοποιημένους επιστήμονες. Αρμόδιες ειδικότητες: Παιδοψυχίατροι / Ψυχίατροι, Σχολικοί / Εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι, Ειδικοί παιδαγωγοί και Εκπαιδευτικοί Ε.Α, Ψυχολόγοι). Σε κάθε περίπτωση, υπερισχύουν κατά προτεραιότητα οι γνωματεύσεις επιστημόνων που έχουν μεταπτυχιακή ειδίκευση στον Αυτισμό, εκτός εάν οι γονείς / κηδεμόνες του παιδιού, προκρίνουν άλλη γνωμάτευση επιστήμονα που παρακολουθεί συστηματικά το παιδί, οπότε αυτή αποκτά ισχύ ισότιμη με αυτού που διαθέτει την ως άνω ειδίκευση.

Αρμόδιος φορέας συνεκτίμησης αυτών των γνωματεύσεων για την έκδοση γνωμάτευσης εκ μέρους του ΥΠΑΙΠΘΑ, είναι το ΚΕΔΔΥ.  Υπερισχύουν κατά προτεραιότητα οι γνωματεύσεις επιστημόνων που έχουν μεταπτυχιακή ειδίκευση στον Αυτισμό. Σε περίπτωση διαφωνίας του ΚΕΔΔΔΥ µε τους γονείς ή τους κηδεμόνες του µαθητή, αποφασίζει η Δευτεροβάθµια ΕΔΕΑ, της οποίας η απόφαση είναι επίσης γνωμοδοτική.

Την ευθύνη της απόφασης για την επιλογή του Εκπαιδευτικού πλαισίου και σχήματος του παιδιού, φέρουν αποκλειστικά οι γονείς / κηδεμόνες, αρκεί αυτή να στηρίζεται σε γνωμάτευση των ως άνω αρμόδιων φορέων και να έχει κατατεθεί στο ΚΕΔΔΥ.

Την απόφασή του ο γονέας / κηδεμόνας, κοινοποιεί προς την οικεία διεύθυνση Εκπαίδευσης, αιτούμενος την ένταξη του παιδιού στο Εκπαιδευτικό πλαίσιο και σχήμα που επέλεξε, και την απαραίτητη προς τούτο Εκπαιδευτική παροχή (Παράλληλη Στήριξη, κατ’ οίκον διδασκαλία, κλπ).

Η απόφαση για την ικανοποίηση ή απόρριψη  του αιτήματος του γονέα, λαμβάνεται από τον Διευθυντή της οικείας διεύθυνσης Εκπαίδευσης – ή την διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΠΘΑ εάν αυτός αδυνατεί. Η απόφαση περί της έγκρισης ή μη του αιτήματος του γονέως / κηδεμόνος, φέρει υποχρεωτικά τα στοιχεία και την υπογραφή του αποφασίσαντος, ο οποίος φέρει και την ευθύνη αυτής έναντι του νόμου, του παιδιού και των γονέων / κηδεμόνων.

 

-Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών ανανεώνονται αυτόματα, εκτός εάν οι γονείς / κηδεμόνες του παιδιού αιτηθούν τη σταδιακή μείωση ή διακοπή της Παράλληλης στήριξης, βασιζόμενη σε επιστημονική γνωμάτευση έγκυρου αρμόδιου φορέα (όπως ορίζονται ανωτέρω).

 

Το ίδιο ισχύει και για κάθε άλλη αναπηρία ή ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, όπου η επιστημονική γνωμάτευση πρέπει να προέρχεται από φορέα ειδικευμένο στην κατά περίπτωση αναπηρία, πάθηση, ή ειδική Εκπαιδευτική ανάγκη».

 

  1. Την άμεση νομοθετική τροπολογία του απαράδεκτου νομοθετικού αποκλεισμού των παιδιών του Αυτιστικού Φάσματος που επέβαλε το νομοθέτημα των κ.κ Σπηλιωτόπουλου, Ταλιαδούρου, Λυκουρέντζου για τους υποψηφίους που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις και επιθυμούν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 35 του Ν.3794/2009 (ΦΕΚ 156/τΑ’/4-9-2009 για το θέμα της «καθ’ υπέρβαση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» (5%).

 

Ορισμός Αυτισμού

     Ο αυτισμός είναι μία σύνθετη νευροβιολογική διαταραχή που εκδηλώνεται κατά την πρώιμη παιδική ηλικία (συνήθως πριν την ηλικία των 3), διαρκεί καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ατόμου και είναι μέρος μίας ομάδας διαταραχών γνωστή ως Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ASD). Ο αυτισμός είναι μια διάχυτη σε πολλές σφαίρες αναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ποιοτικές αποκλίσεις στην κοινωνική αλληλεπίδραση και στη δημιουργία σχέσης, στη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία και στο παιχνίδι-σκέψη-φαντασία. Οι αποκλίσεις αυτές επηρεάζουν βαθιά τον τρόπο με τον οποίο το άτομο αντιλαμβάνεται και βιώνει τον εαυτό του και τον κόσμο, τον τρόπο με τον  οποίο  μαθαίνει,  τη  συμπεριφορά,  την  προσαρμογή  και  τη  λειτουργικότητά  του  στην καθημερινή ζωή. Επηρεάζουν επίσης, την πορεία της ανάπτυξης, που αποκλίνει από το φυσιολογικό, ενώ η ανάπτυξη επηρεάζει την κλινική εικόνα του αυτισμού. Tα συμπτώματα ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο, τη σοβαρότητα, τη συνύπαρξη άλλων ιατρικών καταστάσεων, την ιδιοσυγκρασία του ατόμου, παράγοντες του περιβάλλοντος. 

     Τα παιδιά δεν «ξεπερνούν» τον αυτισμό ως ενήλικες, αλλά οι μελέτες δείχνουν ότι η έγκαιρη διάγνωση, η πρώιμη παρέμβαση, η εξειδικευμένη εκπαίδευση και υποστήριξη είναι ζωτικής σημασίας για να καταστήσει ικανά τα παιδιά και τα άτομα με αυτισμό να οδηγηθούν σε μια ποιοτική ζωή.

 

     Σήμερα, 1 στα 88 το 2008 άτομα διαγιγνώσκονται με αυτισμό και με ακόμη πιο πρόσφατες έρευνες το 2013, 1 στα 50 ή ποσοστό 2% στα παιδιά ηλικίας 6 – 17 ετών, καθιστώντας τον Αυτισμό πιο κοινό από το συνολικό ποσοστό του παιδικού καρκίνου, του διαβήτη και του AIDS. Στην   Ελλάδα   δεν   υπάρχουν   επιδημιολογικές   έρευνες   αλλά   υπολογίζονται   τα   ίδια ποσοστά. (http://www.cdc.gov/nchs/data/nhsr/nhsr065.pdf  National Institute of Mental Health)

 

 

     Αυτό σημαίνει ότι στη χώρα μας υπάρχουν σήμερα περισσότερα από 210.000 άτομα στο Αυτιστικό Φάσμα που υποστηρίζονται και εκπροσωπούνται σε όλες τις φάσεις της ζωής τους σχεδόν εξολοκλήρου από τις οικογένειές τους.

 

     Ο Αυτισμός εμφανίζεται σε όλες τις φυλετικές, εθνικές και κοινωνικές ομάδες και είναι 4 έως 5 φορές πιο πιθανό να εμφανιστεί σε αγόρια απ’ ότι σε κορίτσια. Πρόκειται για μια δια βίου διαταραχή στη λειτουργία του εγκεφάλου η οποία μπορεί να εμφανιστεί σε μέλη οποιασδήποτε οικογένειας σε ένα ή περισσότερα παιδιά.

 

     Δεν    υπάρχουν    σήμερα    στην Ελλάδα εξειδικευμένες  δημόσιες    υπηρεσίες    για παιδιά/εφήβους με  αυτισμό,  οι  οποίες  να  είναι  σε  θέση  να  καλύψουν  όλο  το  εύρος  των ιδιαίτερων  αναγκών  των ατόμων στο Α.Φ. και των οικογενειών τους.  Για  τους  ενήλικες  με  διαταραχές  του  φάσματος  του αυτισμού  οι  εξειδικευμένες  υπηρεσίες  είναι  παντελώς ανύπαρκτες. 

 

Κόστος διαβίωσης οικογενειών και ατόμων στο Α.Φ.

http://www.cdc.gov/ncbddd/autism/data.htm

http://money.msn.com/now/post.aspx?post=00d9751b-dad1-4d2a-b3ea-01287216ce21

http://www.dailytelegraph.com.au/news/cost-of-autistic-children-cripples-parents-up-to-50000-a-year/story-e6freuy9-1226268442692

 

     Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες και καταγραφές των ιδιαίτερων αναγκών θεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά και ενήλικες στο Α.Φ. υπολογίζονται κατά ελάχιστο 20 ώρες εβδομαδιαίως για διάφορες εξειδικευμένες παρεμβάσεις, ετήσιο κόστος που ανέρχεται

–       σε 60.000$ ή περίπου 45.000€. / έτος

Επιπλέον το ετήσιο αυτό κόστος αυξάνεται από την έναρξη της ένταξης ενός παιδιού σε σχολικό πλαίσιο εφόσον απαιτούνται καθημερινά επιπλέον ώρες (5 – 7) από ειδικό βοηθό για την πλήρη παράλληλη στήριξη της καθημερινής παρουσίας του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο που ανέρχεται

–       από 800€ έως 1.200€ / μήνα & 7.200€ – 10.800€ / έτος

Επιπλέον υποστήριξη από εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων για ιδιαίτερο μάθημα στο σπίτι που θα καταστήσει δυνατή την συμμετοχή του παιδιού στο Α.Φ. στις απαιτήσεις του γενικού εκπαιδευτικού προγράμματος (εφόσον δεν υπάρχουν εξειδικευμένα βιβλία και τροποποιημένα κατανοητή ύλη) που ανέρχεται κατ΄ εκτίμηση με σημερινές μειωμένες λόγω κρίσης τιμές

–       σε 600€/μήνα ή 5.400€ / έτος

Συμπληρωματικά αθροίζονται και έκτακτες ιατρικές επισκέψεις λόγω άλλων θεμάτων υγείας που συνυπάρχουν με τη διαταραχή, όπως :

–       επιληψία

–       σακχαρώδη διαβήτη

–       υποθυρεοειδισμό

–       αλλεργίες

–       Οισοφαγίτιδα /Γαστρίτιδα /Δωδεκαδακτυλίτιδα κ.α

–       Ανεπάρκεια λακτόζης & γενικότερα διατροφικές ιδιαιτερότητες που οδηγούν σε ειδική διατροφή (δυσανεξία σε καζεΐνη και γλουτένη)

 

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω μια οικογένεια με ένα μέλος στο Α.Φ. επιβαρύνεται επιπλέον στο κόστος ετήσιας διαβίωσης της από 60.000€ – 70.000€/έτος κατ’ ελάχιστο. Το δε κόστος ημιαυτόνομης διαβίωσης ενηλίκων με αυτισμό ποικίλει από 38.000€ – 76.000€/έτος ανάλογα με τις παροχές.

 

 

Υποστηρίξτε το δικαίωμα των ατόμων με αυτισμό στην εκπαίδευση και σε μια ποιοτική ζωή.

 Γονείς του ΑΦ και πολίτες που συμπαραστέκονται

Συνημμένο αρχείο με προτάσεις όπωσ έχουν κατατεθεί από την ΕΟΔΑΦ (Εθνική Ομοσπονδία για τα Δικαιώματα Αυτιστικού Φάσματος)

Είναι γνωστό πως υπάρχουν δομές ειδικής αγωγής για :

 

Α. δασκάλους και εκπαιδευτικό υλικό για κωφούς μαθητές,

Β. δασκάλους και ειδικά βιβλία με τη γραφή Braille για τυφλούς μαθητές

Γ. ειδικές δομές, σχολεία (13 Δημοτικά, 9 Γυμνάσια και 4 Λύκεια), τροποποιημένη ύλη και βιβλία για αλλοδαπούς και παλινοστούντες μαθητές, μαθητές ρομά, μουσουλμανοπαίδες και ομογενείς που η Ελληνική πολιτεία έχει συγχρηματοδοτήσει μαζί με το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο και σύμφωνα με τα οποία η εκπαιδευτική ύλη προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και μορφωτικές ανάγκες των παιδιών αυτών υπάρχει παντελής εγκατάλειψη για την εκπαίδευση και κοινωνική ένταξη των ατόμων στο αυτιστικό φάσμα.

 

     Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα είναι η μόνη Ευρωπαϊκή χώρα στην οποία δεν υπάρχει εκπαιδευτική και κοινωνική πρόνοια για τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος με αποτέλεσμα να καταπατάται το δικαίωμά τους στη μόρφωση και στην κοινωνική τους ένταξη.

 

     Προς την κατεύθυνση αυτή και για την καταγραφή και υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ατόμων στο αυτιστικό φάσμα έχει συνταχθεί το ψήφισμα που συγκέντρωσε 4.500 υπογραφές από γονείς και επιφανείς επιστήμονες και ειδικούς με το οποίο γίνονται συγκεκριμένες προτάσεις για την εκπαίδευση των παιδιών αυτών.

Έως τώρα και με νέο νόμο ειδικής αγωγής 3699/2008 υλοποιήθηκαν 5 από τις 35 περίπου προτάσεις.

 

Οι κατωτέρω προτάσεις / αιτήματα των γονιών του Αυτιστικού φάσματος, είναι γνωστές και έχουν κατατεθεί σε υπόμνημα από συλλόγους του Αυτιστικού Φάσματος από όλη την Ελλάδα.

 

 

 

                           Α. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ

 

 1.Ειδικό άρθρο:  Θέσπιση ειδικού ξεχωριστού νομοθετικού άρθρου για το αυτιστικό φάσμα, όπως υπάρχει και για τις άλλες αναπηρίες (κωφά τυφλά κλπ). Νομοθετική αναγνώριση του αυτισμού ως αυτόνομη κατηγορία

(άρθρο 7)

 

                                                       ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

2. Προτεραιότητα στην ειδίκευση στον Αυτισμό: Προτεραιότητα στην επιλογή των εκπαιδευτών με ειδίκευση στον αυτισμό, όταν πρόκειται για παιδιά του Αυτιστικού φάσματος. (αρ7.4α). 

 

Σχόλια: Η διάταξη αυτή, πρέπει να εφαρμοστεί και στην πράξη, με τη δημιουργία Πανεπιστημιακής μεταπτυχιακής ειδίκευσης στον Αυτισμό. Επίσης, να σταματήσει το φαινόμενο ειδικών παιδαγωγών, που ενώ απέκτησαν εμπειρία πάνω στα παιδιά, μετά τοποθετούνται σε άλλες θέσεις, ενώ στα παιδιά με αυτισμό έρχονται νέοι – άπειροι σε σχέση με την πάθηση.

 

3.Κατάργηση της πρόσφατης εγκυκλίου που αποκλείει την συνύπαρξη Τ.Ε. και Π.Σ., που πρέπει να μπορούν να συνυπάρχουν, να συλλειτουργούν και να συνεργάζονται. Το παιδί με αυτισμό ή ΔΕΠΥ, στο Τ.Ε. συνοδεύεται από Π.Σ., εφόσον αυτό το σχήμα έχει επιλεγεί. (αρθ. 7 / 4β)

 

Σχόλια: Η εγκύκλιος αυτή, πρέπει να καταργηθεί και στην πράξη, δεδομένου ότι πολλά εκπαιδευτικά στελέχη την επικαλούνται ακόμη. Να εκδοθεί γραπτή οδηγία / εγκύκλιος που να αναφέρει ρητά την κατάργησή της βάσει του ν. 3699/08.

 

4. Δημιουργία Πανεπ. Ειδικεύσεων στο αυτιστικό φάσμα: Δημιουργία πανεπιστημιακών θεσμών σπουδών ειδίκευσης στο αυτιστικό φάσμα (προπτυχιακά – μεταπτυχιακά – ΠΕΚ κλπ) Βασικότερο αίτημα, η δημιουργία Πανεπιστημιακού μεταπτυχιακού ειδίκευσης στον αυτισμό, που τώρα υπάρχουν μόνο στο εξωτερικό.  Το τμήμα αυτό, κρίνεται απολύτως απαραίτητο για να μπορούν να ειδικευτούν στον αυτισμό οι επιστήμονες γενικών γνώσεων (ειδικοί παιδαγωγοί – ψυχολόγοι – λογοπεδικοί κλπ) Αυτή τη στιγμή, μπορούν να ειδικευτούν, μόνο όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα σπουδών στο εξωτερικό.

 

Σχόλια:  Η πρόταση, υλοποιήθηκε κυρίως τυπικά και όχι ουσιαστικά, γιατί υπάρχει μόνο σαν πρόβλεψη αρθρ. 25/4-5): Χρειάζεται συγκεκριμενοποίηση, ώστε η δημιουργία μεταπτυχιακού, να μην μείνει πρόβλεψη στα χαρτιά, αλλά να υλοποιηθεί έμπρακτα. Στελέχωση από επιστήμονες με πιστοποιημένα προσόντα στο Α.Φ, με συμμετοχή των γονιών και των φορέων τους στους όρους δημιουργίας του, ως οι άμεσα ενδιαφερόμενοι και αποκλειστικοί δικαιούχοι για τους οποίους δημιουργείται ο θεσμός – και μοναδικοί αποδέκτες των αποτελεσμάτων και επιπτώσεων των όρων συγκρότησης και λειτουργίας του.

 

 

 

. Επιμορφώσεις – Καταλληλότητα προσωπικού: Οι επιμορφώσεις Ειδ. Αγωγής/Εκπαίδευσης παιδιών με Αυτισμό, απαιτούν ως ελάχιστο περί τις 500 ώρες εκπαίδευσης πάνω στο Αυτιστικό Φάσμα – για την απόκτηση των στοιχειωδώς απαραίτητων γνώσεων (πέραν των ωρών εκπαίδευσης πάνω στις άλλες παθήσεις). Επομένως, τα γνωστά σεμινάρια των 400 ωρών που γίνονται για όλες τις κατηγορίες παθήσεων, είναι εντελώς ανεπαρκή, αποτελώντας απλώς σπατάλη του (Ελληνικού ή κοινοτικού) Δημόσιου χρήματος.

Οι φορείς των γονέων, σε συνεργασία με το ΥΠΕΠΘ και τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας, θα έχουν τη δικαιοδοσία καθορισμού των όρων και της (συν)διοργάνωσης της δημιουργίας, τόσο για τις μεταπτυχιακές ειδικεύσεις στον αυτισμό, όσο και για αξιόπιστα σεμινάρια των άμεσα απαιτούμενων επιμορφώσεων ως προς το Αυτιστικό Φάσμα.

Τους όρους δημιουργίας, συγκρότησης, στελέχωσης και λειτουργίας τους – προς όφελος των παιδιών τους, θα ορίσουν οι ίδιοι οι γονείς τους – μέσω των φορέων τους, με αντικειμενικά, αξιόπιστα και αδιάβλητα κριτήρια, πιστοποιούμενα από τους έγκυρους και διεθνώς αποδεκτούς επιστημονικούς φορείς (έγκυρα / διεθνώς αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια  βάσει των Ευρωπαϊκών προδιαγραφών  κλπ)

-Επιβάλλεται η καθιέρωση μηχανισμού πιστοποίησης της επάρκειας και καταλληλότητας των επιμορφούμενων που στελεχώνουν την ΕΑΕ παιδιών του Α.Φ, από τις επιστημονικές επιτροπές των γονέων, υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ και της Πολιτείας.

 

Σχόλια: Η έλλειψη ειδικών παιδαγωγών και μεταπτυχιακής ειδίκευσης στον Αυτισμό, καλύπτεται με επιμορφώσεις. Την οργάνωση αυτών των επιμορφώσεων, όπως και των μεταπτυχιακών ειδικεύσεων – υπό τον περιορισμό των αντικειμενικών, αδιάβλητων και έγκυρα πιστοποιημένων κριτηρίων, θα αναλάβουν οι γονείς, οι οποίοι είναι και οι μόνοι που δεν μπορούν να έχουν κανένα άλλο συμφέρον ή σκοπιμότητα, εκτός από το ζητούμενο εκπαιδευτικό / ενταξιακό καλό των παιδιών τους.

Τα διεξαγόμενα μέχρι στιγμής σεμινάρια (400 ωρών κλπ), κρίνονται εντελώς ακατάλληλα, τόσο ως προς την επάρκεια, όσο και ως προς την αξιοπιστία και εγκυρότητα της παρεχόμενης γνώσης, τελούμενα χωρίς τη συμμετοχή των κατ’ εξοχήν αρμόδιων και μοναδικών αποδεκτών στους οποίους απευθύνεται η τέλεσή τους: των άμεσα ενδιαφερόμενων γονέων. Επί πλέον, εγκυμονούν τον κίνδυνο να προωθηθούν λανθασμένες και ανεπαρκείς παρεμβάσεις με επιπτώσεις επιβλαβέστατες στα παιδιά, όπως έχει επανειλημμένα αναφερθεί.

Σχετική πρόταση, έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό μας (Παιδί – ειδικά Δικαιώματα – τ. 13 σελ. 31-32) με σχετική αρθογραφία (σελ. 29 – 32) που σας επισυνάπτουμε. Επίσης, σχετική αιτιολόγηση, επιχειρηματολογία και αρθογραφία, στο κείμενο της νομοθετικής πρότασής μας (τ. 9 – σελ. 21).

 

 

 

                           Β. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΕΝ ΜΕΡΕΙ

 

                                              ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ:

5. Αυτόματη ανανέωση της Π.Σ. κάθε χρόνο, εκτός εάν οι γονείς (όχι το ΚΕΔΔΥ) αποφασίσουν ότι έχει ωριμάσει δυνατότητα αυτονόμησης του παιδιού και διακοπής της.

 

Σχόλια:  Η πρόταση υλοποιήθηκε εν μέρει, δεδομένου ότι τελικά, την απόφαση διακοπής ή μείωσης, μπορεί να παίρνει το ΚΕΔΔΥ, αφού απλώς λάβει την γνώμη των γονιών – αλλά χωρίς ορίζεται ότι να απαιτείται η συμφωνία τους. Επομένως, αυτό που επιτυγχάνεται μέχρι στιγμής, είναι ότι απλώς, για ήδη υπάρχουσες Π.Σ., οι γονείς απαλλάσσονται από τον κόπο να ξαναϋποβάλλουν τα δικαιολογητικά κάθε χρόνο – αρθρ. 7/4γ)

Η αυτόματη ανανέωση της ΠΣ δεν πρέπει να υπόκειται στην απόφαση των ΚΕΔΔΥ και υπηρεσιών του ΥΠΕΠΘ, οι οποίες μόνο συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα μπορούν να έχουν. Η γνωμάτευσή τους, να κοινοποιείται μέχρι τον Μάιο το αργότερο, ώστε οι γονείς να ξέρουν και να προγραμματίσουν. Την τελική απόφαση παίρνουν οι γονείς, έχοντας λάβει την (μη δεσμευτική) γνωμοδότηση των αρμοδίων ειδικών. Εάν κανένα έγγραφο δεν έχει κατατεθεί μέχρι τον Μάιο, τότε η ΠΣ ανανεώνεται αυτόματα, χωρίς καμία ενέργεια του γονέα. Η πρόσφατη ερμηνευτική εγκύκλιος (101/851/Γ6 25-08-2009)

είναι ανεπαρκής, ως αναιρέσιμη. Η πρόβλεψη της αυτόματης ανανέωσης, πρέπει να ορίζεται ρητά εντός του νόμου, με τη διευκρίνιση ότι συνεπάγεται την αυτόματη υποχρέωση των αρμοδίων του ΥΠΕΠΘ για παρουσία του συνεκπαιδευτή στο Σχολείο, από την 1η Σεπτέμβρη.

 

6. Διακοπή Π.Σ. μόνο με έγκριση των γονέων: Η διακοπή της Π.Σ. πρέπει να γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων, μετά από γνωμοδότηση της ομάδας ειδικών που παρακολουθούν επί σειρά ετών το παιδί. Όχι από όργανο του ΥΠΕΠΘ και του κράτους (ΚΕΔΔΥ, Διεύθυνση περιοχής, Δ/νση Ειδικής Αγωγής κλπ).

 

Σχόλια: Η πρόταση, Υλοποιήθηκε εν μέρει μόνο και μάλλον εικονικά, σύμφωνα με όσα αναφέρουμε στην προηγούμενη πρόταση (αρθρ. 7/4γ). Έχει το θετικό ότι εισάγει για πρώτη φορά την έννοια της συμμετοχής της γνώμης του γονέα, που όμως δεν κατοχυρώνεται ότι θα είναι δεσμευτική. Έχει μείνει ασαφής, πράγμα που σημαίνει ότι θα παραμείνει διακοσμητική. Συνακόλουθα με την προηγούμενη πρόταση, πρέπει να ορίζεται ρητά ότι η ΠΣ διακόπτεται μόνο μετά απόφαση του γονέα – με αίτηση συνοδευόμενη από σχετική γνωμάτευση ειδικών – πιστοποιώντας ότι έχουν λάβει επιστημονική γνώμη και έχουν ευθύνη της επιλογής τους.

 

 

 

7. Ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη: Κατοχύρωση της δυνατότητας του γονιού, να ορίσει δικό του συνεκπαιδευτή Π.Σ., εφόσον η προσφερόμενη από το ΥΠΕΠΘ λύση δεν κρίνεται ικανοποιητική, αναλαμβάνει ο ίδιος τα έξοδα πληρωμής του, και ο συνεκπαιδευτής που επιλέγει διαθέτει τα εκ του νόμου οριζόμενα τυπικά προσόντα που αναφέρονται στη σχετική λίστα.

 

Σχόλια: Η πρόταση δεν υλοποιήθηκε πλήρως, αφού η έγκριση του ιδιωτικού συνεκπαιδευτή υπόκειται στην κρίση του δ/ντή και του συλλόγου διδασκόντων (αρθρ. 7/4γ)  – Σημείωση: Διευκρινίζεται ότι η συγκεκριμένη πρόταση, συντάχθηκε για την περίπτωση που το ΥΠΕΠΘ πληρεί τις προϋποθέσεις: Δηλ. όταν θα φτάσει στο επιθυμητό σημείο, να έχει επαρκείς ειδικούς Παράλληλης Στήριξης. Που σημαίνει, ειδικούς Παιδαγωγούς, με μεταπτυχιακή ειδίκευση στον αυτισμό – που αυτή τη στιγμή ΔΕΝ υπάρχει στην Ελλάδα. Για την περίπτωση που διατίθενται ανεπαρκείς συνεκπαιδευτές, ισχύει ότι ο γονιός βρίσκει τον αδιόριστο συνεκπαιδευτή, αλλά τα έξοδα πρέπει να τα επιβαρύνεται το κράτος. – Σχετικά υποβάλλουμε την πρόταση 25).

Επομένως, πρέπει να αφαιρεθεί η διάταξη ότι η εφαρμογή της ιδιωτικής ΠΣ υπόκειται στην έγκριση του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων. Το Δικαίωμα συνεκπαίδευσης, είναι συνυφασμένο με την υλοποίηση ή μη, των Συνταγματικών Εκπαιδευτικών Δικαιωμάτων. Είναι δυνατόν, τα Συνταγματικά (και Ανθρώπινα Δικαιώματα) να τελούν υπό την έγκριση ή μη του εκάστοτε Δ/ντή ή συλλόγου διδασκόντων; Ασφαλώς όχι. – Σχετικά, υποβάλλουμε την πρόταση 24

 

 

 

8. Θεσμοθέτηση ειδικού τύπου εξετάσεων και για το αυτιστικό φάσμα, στις περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαίο από την ομάδα ειδικών του παιδιού.

 

Σχόλια:  Η πρόταση υλοποιήθηκε εν μέρει, αφού τελικά αποφασίζουν ΚΕΔΔΥ και η Δευτεροβάθμια- (αρθρ.. 4/στ) – Σχετικά, υποβάλλουμε την πρόταση 21

 

 

                             Γ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΕΙΚΟΝΙΚΑ

 

9. Ειδικά Σχολεία – Αναβάθμιση: εκτός από τη νοητική υστέρηση (για την οποία ουσιαστικά είναι δομημένα σήμερα), πρέπει να αποκτήσουν τις απαραίτητες προδιαγραφές να  εξυπηρετούν και τα παιδιά του φάσματος με βαριά νοητική υστέρηση. Υπάρχει ανάγκη αύξησης του αριθμού τους, με βάση ένα συνδυασμό κριτηρίων που περιλαμβάνουν: Αριθμό εκπαιδευτών και φροντιστών ανά παιδί, σχολεία ανά περιοχή και αριθμό των προς εξυπηρέτηση παιδιών και απόσταση μεταξύ τους σύμφωνα με τις περιοχικά αιτούμενες ανάγκες.

 

Σχόλια:  Εξαγγέλθηκε η αύξηση των ειδικών Σχολείων με τη δημιουργία άλλων 53, που ασφαλώς θα αποσυμφορήσουν και θα ανακουφίσουν τα υπάρχοντα, αλλά χωρίς ποσόστωση και με άγνωστο χρονικό ορίζοντα, έτσι που φαίνεται ότι θα παραμείνει σχέδιο. Επιβάλλεται να οριστούν αυτές οι παράμετροι και ο χρονικός καθορισμός υλοποίησής τους

  

10. Ειδικευμένα Σχολεία: Δημιουργία ειδικευμένων σχολείων (ανεξάρτητα από τα ειδικά), για παιδιά του φάσματος με μέση προς χαμηλή λειτουργικότητα, με τμήματα και προγράμματα διαφορετικά κατά περίπτωση για υψηλό, μέσο ή χαμηλό νοητικό δυναμικό, με «περισσότερο ή  λιγότερο» αυτισμό. Αυτά τα σχολεία μπορούν να εξυπηρετούν και παιδιά συναφών (καθώς και άλλων) δυσκολιών. (η ίδρυσή τους δεν κατοχυρώνεται στο νόμο. Απ’ όσο ξέρουμε, δημιουργήθηκε μόνο ένα στο Αιγάλεω αλλά υπολειτουργεί και δεν παρέχει καμία εγγύηση εκπλήρωσης ικανοποιητικών προδιαγραφών)

 

                                                    ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

11. Χρόνος υποβολής αιτήσεων: μπορούν να υποβάλλονται από τον Φεβρουάριο του προηγούμενου Σχολ. έτους (ώστε να μπορούν να ενσωματωθούν στον προγραμματισμό των οργανικών θέσεων)

 

Σχόλια:  Η υποβολή των αιτήσεων, δεν πρέπει να περιορίζεται (όπως ορίζεται) μετά την έναρξη της περιόδου εγγραφών, που τα οργανικά κενά έχουν ήδη καθοριστεί και είναι πλέον αργά (αρθρ. 6 / 1β). Η λύση αυτή, είναι ανεπαρκής. Το σωστό είναι το προτεινόμενο – δηλ. «πριν την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συλλογής των δεδομένων οργανικών κενών». Επίσης, η λήξη προθεσμίας τον Οκτώβριο, είναι εντελώς παράλογη και αναίτια και πρέπει να καταργηθεί: Αν, λχ, ένα παιδί παρουσιάσει το πρόβλημα, ή πάρει διάγνωση μετά τον Οκτώβριο; Θα μείνει εκτός εκπαίδευσης; Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα έχουν «προθεσμία σεβασμού» ;;;

 

 

 

Δ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ   ΔΕΝ   ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ

 

12. Ορισμός των παροχών Ε.Α., ως Ανθρώπινο και Συνταγματικό Δικαίωμα: Οι υπηρεσίες / παροχές Ειδικής Αγωγής, αποτελούν Δικαίωμα συνυφασμένο με το Συνταγματικά κατοχυρωμένο εκπαιδευτικό Δικαίωμα, αφού από την παροχή τους εξαρτάται η υλοποίηση ή μη του Δικαιώματος αυτού και οι ίσες ευκαιρίες. Πρέπει να αποτελούν αυτονόητα διαθέσιμες κοινωνικές παροχές, από τις οποίες, ο γονιός, μπορεί να επιλέξει για το παιδί του τον κατάλληλο τύπο εκπαίδευσης. (στις γενικές διατάξεις αρ 1 ή 2, σύμφωνα με την απόφαση της ΕΕ).

 

13. α)Η απόφαση στους γονείς: Συνακόλουθα με το προηγούμενο, την τελική απόφαση για την εκπαιδευτική παροχή που θα επιλεγεί για το παιδί του, πρέπει να την έχει ο γονέας ή κηδεμόνας, με την απλή υποχρέωση να υποβάλει γνωμοδότηση αρμόδιων ειδικών (κατά προτίμηση της ομάδας ειδικών που παρακολουθεί το παιδί). – Οι αποφάσεις ΚΕΔΔΥ και δευτεροβάθμιας επιτροπής προσφυγής (ΕΔΕΑ – για το εκπαιδευτικό σχήμα του παιδιού, έχουν μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα, καθοδήγησης των γονιών προς τη σωστή κατεύθυνση. Εφόσον εξακολουθεί η διάσταση απόψεων, την τελική απόφαση και ευθύνη παίρνουν οι γονείς με υπεύθυνη δήλωση – σύμφωνα με την πρόταση.

β)Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ: Αποτελείται κατά πλειοψηφία από την ομάδα ειδικών που παρακολουθεί το παιδί και κατά μειοψηφία από εκπροσώπους του ΥΠΕΠΘ. Η (γνωμοδοτική) απόφασή της, (εφόσον παραμείνει όργανο του ΥΠΕΠΘ) ισχύει μόνο για το τρέχον έτος. Η αποφάσεις αυτές, έχοντας γνωμοδοτικό μόνο χαρακτήρα, έχουν την έννοια μίας δεύτερης συμβουλευτικής πρότασης προς τους γονείς – εάν διαφωνούν με τους ειδικούς – προκειμένου να αναλάβουν εν πλήρη γνώσει την ευθύνη της απόφασής τους. Εναλλακτική πρόταση: Κατάργηση της δευτεροβάθμιας επιτροπής, δεδομένου ότι η γνώμη των ειδικών του ΥΠΕΠΘ και αυτών της ομάδας που παρακολουθεί το παιδί, είναι αρκετές για να διαμορφώσουν άποψη οι γονείς

 

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

14. Εισήγηση για Π.Σ, να μη γίνεται μόνο από το ΚΕΔΔΥ, αλλά και τα Δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και από την ομάδα ειδικών που παρακολουθεί και γνωρίζει καλύτερα το παιδί.

 

Σχόλια: Τους λόγους εξηγούμε επαρκώς στην δημοσιευμένη πρότασή μας προς ΥΠΕΠΘ (Παιδί – ειδικά Δικαιώματα / τ. 9 – σελ. 14 & 17)

 

15. Πλήρης Π.Σ.: Η Π.Σ. κατ’ αρχήν θεωρείται και παρέχεται εξ ορισμού πλήρης. (Όχι μερική ή επιμερισμένη). – Ο συνεκπαιδευτής, όταν δεν είναι μαζί του, στα πλαίσια του σταδίου απεξάρτησης και αυτονόμησης του παιδιού, παραμένει απασχολούμενος σε διοικητικά ή άλλα καθήκοντα μόνο εντός του ίδιου Σχολείου και δεν «επιμερίζεται» σε άλλα Σχολεία. (κατάργηση της αντίθετης διάταξης του αρθ. 23/παρ.6)

 

 

 

16. Π.Σ. – Μείωση των ωρών: Τις ώρες σταδιακής μείωσής της ΠΣ, σαν στόχο και εξελικτικό στάδιο ένταξης του παιδιού, μετά από γνωμάτευση των αρμόδιων ειδικών,  αποφασίζουν οι γονείς και μόνο. Εάν το σχήμα μερικής αυτονόμησης του παιδιού δεν αποδώσει, διατηρούνται όλες οι προϋποθέσεις για άμεση επιστροφή στο σχήμα της πλήρους Π.Σ.

 

17. Π.Σ. – Χρόνος έναρξης: Ο συνεκπαιδευτής πρέπει να βρίσκεται στο σχολείο από την 1η  Σεπτέμβρη κάθε έτους (ιδιαίτερα στις «τάξεις εισόδου» – στο νηπιαγωγείο και την Α’ Δημοτικού). Αυτό κρίνεται απαραίτητο, για να γνωρίσει το παιδί, να ενημερωθεί σχετικά με αυτό, με το Σχολείο και το Σχολικό περιβάλλον, να κάνει τις πρώτες αναγκαίες ενταξιακές ενέργειες του παιδιού σε σχέση με το χώρο το προσωπικό, να υλοποιήσει έγκαιρα την ενημέρωση της Σχολικής κοινότητας (Εκπαιδευτικοί, Γονείς, σύλλογος γονέων, κλπ)

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

18. Π.Σ. – Σταθερότητα συνεκπαιδευτή και ευελιξία ως προς τη διασφάλιση αυτής της δυνατότητας, από το νηπιαγωγείο μέχρι τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού, εκτός αν οι γονείς και ειδικοί του παιδιού δεν το κρίνουν απαραίτητο, ή αποφασίσουν αλλαγή του για λόγους παρέμβασης.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

19. Ιεράρχηση προσόντων: Ιεράρχηση των τυπικών προσόντων όσων εντάσσονται στις διαδικασίες ειδικής αγωγής και ψυχολογικής υποστήριξης με αντικειμενικά κριτήρια, και προτεραιότητα στις ανώτερες σπουδές (διδακτορικά – μεταπτυχιακά – πανεπιστημιακές σπουδές κλπ – με αντίστοιχες ειδικεύσεις που τις κατονομάζουμε και ιεραρχούμε συγκεκριμένα στην πρότασή μας – βλ. τ. 9- σελ.18) έναντι των απλών επιμορφώσεων και σεμιναρίων. Αυτό, πρέπει να ορίζεται ρητά στο νόμο, με παράγραφο που θεσπίζει αριθμητικά την ιεράρχησή τους.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

20. Επιλογή Σχολείου: Η επιλογή του Δημόσιου σχολείου φοίτησης, ανήκει αποκλειστικά στους γονείς, ανεξαρτήτως περιοχής διαμονής. Η διάταξη αυτή, πηγάζει από την αναγκαιότητα δημιουργίας σταθερού και οικείου περιβάλλοντος προσώπων, το οποίο δομείται από την προσχολική ηλικία, και η σύνθεσή του εξαρτάται από τους γνωστούς αστάθμητους παράγοντες που δεν υπόκεινται σε περιοχικά κριτήρια.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

21. Ειδικές εξετάσεις: Η απόφαση περί ειδικού τύπου εξετάσεων, λαμβάνεται με αντικειμενικά κριτήρια, βάσει των προβλεπόμενων εκ του νόμου ειδικών αναγκών, και αποτελεί επιλογή των γονέων με υποβολή γνωμοδότησης των ειδικών που παρακολουθούν το παιδί, εφόσον υπάρχει μία από τις εκ του νόμου οριζόμενες ειδικές ανάγκες (όχι από ΚΕΔΔΥ και Δευτεροβάθμια) Εφόσον υπάρχει διάγνωση σχετικής πάθησης, αυτή είναι αρκετή – και οι γονείς αποφασίζουν αν το παιδί θα χρησιμοποιήσει τις ειδικού τύπου εξετάσεις, πράγμα που απλώς κοινοποιούν στο Σχολείο. (πρόταση συμπληρωματική με την 8)

 

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

22. Αντικειμενικές υπηρεσίες διάγνωσης /αξιολόγησης: Κατάργηση της νεοπροστεθείσας παραγράφου περί ανάθεσης των διαγνώσεων και αξιολογήσεων σε γιατρούς που επιλέγει το ΥΠΕΠΘ με ιδιωτικές συμβάσεις έργου, οπότε η εργοληψία τους θα εξαρτάται από το αν οι εισηγήσεις τους υπακούουν στις εντολές για περικοπές. (τεύχος 10 – σελ. 34)  Η διάγνωση, αξιολόγηση θα γίνονται από τους ειδικούς που παρακολουθούν το παιδί (είτε του ΚΕΔΔΥ, είτε του Δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου) για το μεγαλύτερο διάστημα.

 

 

23. Προσωρινή ρύθμιση γιά το πρόβλημα έλλειψης ειδικών συνεκπαιδευτών Π.Σ: Η πρότασή μας για προσωρινή ρύθμιση (άμεση) του επικαλούμενου προβλήματος έλλειψης επαρκούς ειδικευμένου προσωπικού με μη διορισμένους στο ΥΠΕΠΘ ειδικούς που έχουν σχετικά προσόντα, εξακολουθεί να ισχύει όπως είναι ήδη δημοσιευμένη και αποδεικνύει ότι το επιχείρημα της έλλειψης ειδικευμένου προσωπικού, αποτελεί πρόσχημα για να δικαιολογηθεί η πολιτική περικοπής. (βλ. Προτάσεις – τεύχος 9 – σελ. 18)

 

24. Ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη: Η έγκρισή τού συνεκπαιδευτή ιδιωτικής Π.Σ., ΔΕΝ μπορεί να υπόκειται στην κρίση του συλλόγου διδασκόντων, του διευθυντή κλπ, όπως επισημάναμε προηγουμένως στην συμπληρωματική πρόταση 7. Αρκεί μόνο, ο συνεκπαιδευτής να πληρεί τα εκ του νόμου οριζόμενα προσόντα. Ο σεβασμός Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, δεν μπορεί να τελεί υπό την έγκριση ή μη των εκάστοτε κρατικών υπαλλήλων σε μία Δημοκρατία.

 

 

25. Ιδιωτική Π.Σ. – έξοδα: Στην περίπτωση που το ΥΠΕΠΘ δεν προσφέρει νομίμως επαρκή λύση σύμφωνα με τα διεθνώς πιστοποιημένα πρότυπα που προαναφέραμε στα σχόλια της συμπληρωματικής  πρότασης 7, προβλέπεται επιστροφή των εξόδων αμοιβής της ιδιωτικής Π.Σ. στους γονείς.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

26. Συμβατότητα μαθητή – συνεκπαιδευτή: Για συνεκπαιδευτές με αναπηρία, λειτουργική συμβατότητα των παθήσεων μαθητή – συνεκπαιδευτή (π.χ Συνεκπαιδευτής με κινητική αναπηρία, δεν μπορεί να καλείται να σπρώχνει παιδί σε αναπηρικό καροτσάκι)

 

 

 

ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ:

27. Ανώτατος αριθμός  παιδιών, στο Τμ. Ένταξης, τα 5. Τα 12, δημιουργούν συνθήκες ασύλου, ιδιαίτερα αν η σύνθεση του τμήματος περιλαμβάνει παθήσεις όπως το Αυτιστικό Φάσμα, η ΔΕΠΥ κλπ

 

28. Ελάχιστος χώρος στο Τ.Ε:   4 τ.μ ανά παιδί, με δυνατότητα οπτικοακουστικής απομόνωσης.

 

 

 

29. Μόνιμοι υπάλληλοι Ειδικής Αγωγής: Επιβάλλεται ο άμεσος διορισμός των Ειδικών Παιδαγωγών, σε αριθμό κάλυψης των υπαρχουσών αναγκών, ως μόνιμοι υπάλληλοι του ΥΠΕΠΘ στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια εκπαίδευση. Δεδομένου ότι οι υπάρχοντες Ειδ. Παιδαγωγοί σύμφωνα με τις αναφορές των υπηρεσιών του ΥΠΕΠΘ δεν επαρκούν γιά τις ανάγκες αυτές, επιβάλλεται συμπληρωματικά η πρόσληψη επιστημόνων από τις κατά σειρά προτεραιότητας ιεραρχημένα συναφέστερες ειδικότητες (εκπαιδευτικοί με σπουδές στην ειδική αγωγή και τον αυτισμό, ψυχολόγοι – σχολικοί ψυχολόγοι – αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακά στην ειδική αγωγή και τον αυτισμό λογοπεδικοί και κοινωνικοί λειτουργοί με σπουδές ειδίκευσης στον αυτισμό – εκπαιδευτικοί και οι συναφείς ειδικότητες με αξιόπιστες επιμορφώσεις, πιστοποιημένες από τους φορείς των γονέων κλπ – βλ. προτάσεις τ. 9 –σελ. 18)

Οι ήδη χορηγηθείσες ή εγκεκριμένες Π.Σ., καλύπτονται με οργανικές θέσεις συνεκπαιδευτών, οι οποίοι μετά την αποφοίτηση (ή αυτονόμηση) του παιδιού τίθενται στη διάθεση των αρμόδιων διοικητικών υπηρεσιών του ΥΠΕΠΘ (Δ/νσεις περιοχών – ΠΥΣΔΕ – ΚΥΣΔΕ – Δ/νση ειδικής Αγωγής κλπ)

Μοριοδότηση και παιδαγωγικές επιμορφώσεις των πιο πάνω επιστημόνων συναφών ειδικοτήτων, για πλήρη, ουσιαστική ενσωμάτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία και προτεραιότητα για μελλοντική στελέχωση υποστηρικτικών υπηρεσιών της εκπαίδευσης στο επιστημονικό τους αντικείμενο (ψυχολόγοι Σχολείων κλπ)

 

Σχόλια: Οι ανάγκη του Αυτιστικού Φάσματος για σταθερό και οικείο περιβάλλον και εκπαιδευτικό σχήμα, απαιτούν μόνιμους λειτουργούς. Η αναγκαιότητα αυτή είναι συνυφασμένη  με το σεβασμό των εκπαιδευτικών / ενταξιακών αναγκών, καθώς και των άλλων Δικαιωμάτων που συνδέονται με αυτές (υγεία, ίση μεταχείριση κλπ) των παιδιών του Α.Φ. Η απουσία μόνιμων λειτουργών στην Ειδική Αγωγή, υποβαθμίζει εκ προοιμίου την ποιότητά της, καθώς και τα ίδια τα Δικαιώματα των παιδιών αυτών.

Σημειώνουμε, ότι μέχρι και σήμερα, καταγγέλλονται περιστατικά όπου για τις ανάγκες της ειδικής αγωγής, χρησιμοποιούνται εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής, ενώ οι ειδικοί παιδαγωγοί είναι αδιόριστοι.

 

30.Αριθμός φροντιστών: Για εκπαιδευτικούς χώρους με μη αυτοεξυπηρετούμενα παιδιά: Ελάχιστος αριθμός φροντιστών, ένας ανά δύο παιδιά.

 

31. Πρώιμη παρέμβαση: Δημιουργία τμημάτων πρώιμης παρέμβασης σε Δημόσιους φορείς (βρεφονηπιακούς – παιδικούς σταθμούς κλπ για ηλικίες 1-4 ετών. Επίσης, τμημάτων νηπιακής σχολικής παρέμβασης σε νηπιαγωγεία και κατά τόπους ΣΜΕΑΕΑ. Πρώιμη παρέμβαση, ΔΕΝ νοείται η παρέμβαση στο νηπιαγωγείο, αλλά η παρέμβαση στην προσχολική ηλικία (1-4 ετών):

 

 

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

32. Κυρώσεις για καταπάτηση Δικαιωμάτων: Καθορισμός συγκεκριμένων και αυστηρών κυρώσεων για τα στελέχη της εκπαίδευσης που παραβιάζουν τις πιο πάνω διατάξεις και ευθύνονται για τη στέρηση της εκπαιδευτικής παροχής που δικαιούται κάθε παιδί – και συνακόλουθα για καταπάτηση των (Ανθρώπινων & Συνταγματικών) Εκπαιδευτικών Δικαιωμάτων παιδιών με αναπηρίες και δυσκολίες.

 

Σχόλια: Όταν απλοί πολίτες τιμωρούνται για ασήμαντα παραπτώματα, αποτελεί παραβίαση του Συντάγματος και του Δημοκρατικού πολιτεύματος, να μένουν ατιμώρητες οι πράξεις παραβίασης Θεμελιωδών Ανθρώπινων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων, που με τον τρόπο αυτό υποθάλπονται.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

33. Εξουσιοδοτικές διατάξεις: Κατάργηση της διάταξης που προβλέπει ότι ο νόμος αλλάζει με Υπ. αποφάσεις και Π/Δ, (άρθρο 34 παρ. 3,4,5,6 κλπ) Αυτό σημαίνει ότι όποια θετικά καθιέρωσε η Βουλή με τον νέο νόμο, μπορεί να τα αναιρέσει ο εκάστοτε υπουργός, πράγμα που αποτελεί και υποβάθμιση του Δημοκρατικού πολιτεύματος – Να διατυπώνεται ότι: Αυτές οι Υπ. Αποφάσεις και Π.Δ. κλπ, «μπορούν να έχουν μόνο το χαρακτήρα της συμπλήρωσης των κενών και των λεπτομερειών του νόμου, και όχι αναίρεσης των παροχών του». ότι «Οι προσθήκες πρέπει να επιφέρουν μόνο βελτίωση και αύξηση και όχι υποβάθμιση ή μείωση των παροχών του νόμου» όπως αναφέρουμε στη σχετική πρότασή μας.

 

Σχόλια: Φαντάζεστε έναν νόμο που τον ψήφισαν π.χ οι 300 βουλευτές όλων των κομμάτων, να τον ακυρώνει ένας υπουργός που πιθανόν εκφράζει μόνο τον εαυτό του; – Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι εκφράζει όλους τους βουλευτές του κόμματός του, τι γίνεται στην περίπτωση που έχουμε κυβέρνηση συνεργασίας και οι βουλευτές του κόμματός του είναι μειοψηφία στο σύνολο της Βουλής; Η απόφαση της Βουλής, μπορεί να ανατρέπεται μόνο από άλλη απόφαση της Βουλής

Διαφορετικά, με τέτοιες μεθόδους, είναι σαν να καταργούμε το πολίτευμα και το κοινοβούλιο, κάνοντάς το διακοσμητικό.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

34. Πανεπιστημιακή εκπαίδευση: Για το θέμα αυτό, δεν είχαμε υποβάλει τις (ήδη επεξεργασμένες) προτάσεις μας, δεδομένου ότι η τότε ηγεσία του ΥΠΕΠΘ τις ανέβαλε με τη διαβεβαίωση ότι θα απασχολήσει ιδιαίτερη νομοθετική ρύθμιση, για την οποία θα γίνουν ξεχωριστές συσκέψεις με τους φορείς. Επομένως, θα τις καταθέσουμε σε διαφορετικό χρόνο, αλλά:

 

 

Επίσης, οφείλουμε να επισημάνουμε και να ζητήσουμε την άμεση νομοθετική τροπολογία του απαράδεκτου νομοθετικού αποκλεισμού των παιδιών του Αυτιστικού Φάσματος που επέβαλε το νομοθέτημα των κ.κ Σπηλιωτόπουλου, Ταλιαδούρου, Λυκουρέντζου για το θέμα της «καθ’ υπέρβαση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» (5%). Η απόφαση αυτή εις βάρος των παιδιών του Α.Φ και των Δικαιωμάτων τους, αποτελεί  μνημείο νομοθετικού αίσχους, που υποβαθμίζει τη χώρα μας σε τριτοκοσμικά επίπεδα.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Ε.Ο.Δ.Α.Φ.

        

          Ο Πρόεδρος

                                       

Σταυρόπουλος Ιωάννης                                                                                                 

                                                                                              

Τηλ. 210 6525959 / 6934994777                                                                          

E-mail : pedikeomata@gmail.com

                                                                                                           

       H Γραμματέας                                                                                          

     Καλλέργη Ειρήνη                                                                                      

Τηλ. 210 5054751 / 6973482667                                                                     

E-mail: renakallergi@gmail.com

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: